Instrumente de bord

 

Trecem printr-o perioada de incercari si ne intrebam cum vor decurge lucrurile in continuare. Cum va evolua epidemia, cat de serioasa va fi criza economica, cum va fi afectat fiecare dintre noi? Cu toata avalansa de informatii la care avem acces ne simtim totusi ... in ceata. O ceata destul de deasa, prin care e greu sa inaintezi, daramite sa zbori.

Cu toate astea, exista oameni care zboara prin ceata. Sunt comandantii de aeronava, pe care ii admir de fiecare data cand surprind o astfel de situatie. Stau in apropiere de aeroportul Otopeni si, atunci cand pamantul se afla in ceata, nu contenesc sa admir curajul si dibacia acestor oameni. Mi-i inchipui la mansa avioanelor pe care doar le aud, nu le si vad, in timpul aterizarii sau decolarii. Cum reusesc sa faca asta, de fiecare data, in siguranta?

 

Pilotii sunt caracterizati de viziune, intelegere, curaj si adaptabilitate. Sunt trasaturi care te pot ajuta si pe tine, in calitate de FBO, pentru a strabate aceste vremuri. Este important sa intelegi corect ce se petrece in jurul tau, sa ai o viziune obiectiva, sa te adaptezi rapid schimbarilor neprevazute si sa nu-ti pierzi curajul de a merge mai departe.

Pentru a-si valorifica aceste trasaturi de caracter, pilotii se bazeaza pe instrumentele de bord. Ele sunt aparate exacte, care nu te lasa la greu. Facand o paralela cu munca de FBO, iti propun cateva astfel de instrumente si trasaturi personale care te pot ghida spre reusita, indiferent de contextul prin care treci:

 

 

Convingerea. Oamenii vor dori sa se simta bine si sa arate bine si in viitor. Este o nevoie launtrica pe care vor cauta mereu sa si-o satisfaca. Daca vei pune accent pe avantajele oferite de produsele Forever pe aceste directii, vei gasi in continuare clienti consumatori. Ii vei determina sa cumpere daca iti vei pastra convingerea interioara ca produsele Forever indeplinesc aceste nevoi. Felul in care vei vorbi si iti vei sustine punctele de vedere, tonul vocii si optimismul pe care il vei degaja, tot acest complex de mesaje ii va incredinta ca fac o alegere buna.

 

Siguranta. Cu cat mai nesigura va fi perioada prin care vom trece, cu atat mai mult vor cauta oamenii puncte de sustinere. De exemplu, sa fie parte dintr-un grup ai carui membri sa-i simta apropiati. Vor cauta sa-si mareasca imunitatea si sa-si pastreze organismul in forma, pregatit pentru diverse amenintari. Tine cont de aceste aspecte in dialogul tau de vanzari si pune in lumina solutiile oferite de Forever, care pot contribui la linistea celor cu care vorbesti.

 

Energia. Am observat in aceasta perioada un fenomen ciudat: o parte dintre cunoscutii mei au asimilat saptamanile de carantina cu un concediu fortat. Fie au considerat ca e vremea sa se relaxeze, fie au adoptat o atitudine mioritica, cu convingerea ca ”asta e, n-avem ce face”. E complet gresit. Este o perioada in care anumite resurse de timp si energie (de ex. cele legate de deplasari) pot fi canalizate catre alte nevoi importante (de ex. ordine sau planificare). In nici un caz activitatea ta nu trebuie diminuata.   

 

Ritmul. Lucrand in mediu izolat, oamenii au tendinta de a micsora ritmul activitatii, de a depune mai putin efort, pentru ca nu mai au cu cine se compara, nu ii mai au pe ceilalti aproape, ca sa-i traga in sus, sa-i responsabilizeze si sa le dea cate un imbold. Pentru a nu pierde pe acest front, planifica-ti corect si cu intensitate activitatea zilnica si tine-te de planul facut. Asculta muzica ritmata, fa miscare periodic, pastreaza-ti tonusul si energia ridicate, consumand produsele Forever potrivite.

 

Eficienta. Ponderea activitatilor s-a schimbat. De exemplu, intalnirile fata in fata au fost inlocuite cu intrevederi video sau convorbiri telefonice. Dar de multe ori fenomenul insotitor este procrastinarea. Oamenii stau la telefon cu orele, vorbind despre evolutiile crizei, plangandu-se de situatiile pe care le traverseaza, intrebandu-se ce se va intampla in viitor. Pe de alta parte, in munca de zi cu zi gandurile lor sar la aspectele care-i apasa, trec haotic de la o sarcina la alta, se lasa intrerupti de lucruri putin importante. E nevoie de putere de concentrare, vointa si control pentru a constientiza si evita aceste obiceiuri si a-ti pastra un nivel ridicat de eficienta in aceasta perioada.

 

Disponibilitatea. Probabil ca acum depui mai mult efort pentru a-ti sustine afacerea. Este posibil ca in viitor sa faci mai multe vanzari, dar fiecare de valoare mai mica, ca sa ajungi la acelasi nivel. Poate ca va trebui sa stabilesti mai multe intalniri online de prezentare, si poate cu mai putini oameni in acelasi timp, pentru a sponsoriza acelasi numar de persoane ca si inainte. Fa efort suplimentar, propune-ti de exemplu sa ajuti mai mult – cu informatii utile, garantii, materiale de marketing, mostre. Ofera clientilor si membrilor echipei disponibilitate telefonica largita, chiar si in afara orelor de program. Fii acolo de cate ori este nevoie.

 

Deschiderea. Se petrec schimbari serioase in marketing si vanzari, iar multe dintre ele se vor permanentiza. Tehnologia va avea o pondere crescuta in afaceri. Adoptand rapid aceste schimbari vei gasi cai noi de a face business. De exemplu, o parte dintre oameni erau retinuti sau declarau ca nu au timp pentru a participa o intalnire de prezentare. Dar acum le este mult mai usor sa o faca din fata laptopului, in intimitatea propriului camin, fara a fi nevoiti sa se deplaseze. Sunt sanse mai mari sa-i convingi, daca le oferi aceasta alternativa. Acelasi fenomen se intampla pentru comenzile online, transportul prin curier sau participarea virtuala la Success Day.

 

Increderea. Valurile de evenimente din ultima vreme au dus la scaderea increderii in anumite institutii, in informatiile primite online sau, uneori, chiar in propriile convingeri. In schimb, oamenii s-au aratat mai dispusi sa creada in ceea ce spun prietenii si apropiatii, cei pe care ii cunosc si ii respecta. De aceea, in vanzari se va pune din ce in ce mai mult accent pe marketingul prin recomandari, care este practic esenta afacerii Forever. Acest fenomen merita valorificat, cu inteligenta si discernamant.

 

Optimismul. Oamenii sunt nelinistiti si tematori in fata amenintarilor pe care le percep in mediul inconjurator. Ei primesc informatii, analizeaza si trag concluzii. Dar o pot face cu discernamant. De exemplu, poti alege intre a citi stiri negative sau a le cauta pe cele pozitive (care sunt greu de gasit, pentru ca nu atrag audienta). A fi optimist este, pana la urma, tot o alegere. Aceasta alegere poate fi alimentata cu practici anti-depresie. Fa exercitii fizice, oxigeneaza-ti creierul si hidrateaza-ti organismul. Consuma produsele Forever care te ajuta in aceasta perioada. Pastreaza legatura cu oamenii pozitivi din viata ta. Vizioneaza comedii. Citeste literatura pentru dezvoltarea personala. Practica un hobby. Dedica-te muncii si actiunii, nu lasa gandurile sa te copleseasca. Orienteaza-te catre solutii, nu catre probleme.

 

De multe ori, ceata se risipeste in apropierea pamantului. Fenomenul este prezent si la aterizarea avioanelor – pilotii vad dintr-o data pista si trebuie sa se gaseasca in locul corect, la inceputul caii de rulare, cu viteza potrivita si cu mana pe mansa, pregatiti pentru o aterizare perfecta.

Cu atitudinea corecta si instrumentele potrivite, afacerea ta Forever va trece prin aceste vremuri tulburi si va ateriza in siguranta in viitor. Ea va continua sa existe si sa se dezvolte, iar tu te vei pregati pentru o noua decolare, spre a atinge niveluri superioare in Planul de Marketing, in dezvoltare individuala, in castiguri financiare si impliniri personale.