Fidelizarea - Drumul de la cumparator la client fidel Forever

 

Fidelizarea este o componenta foarte sensibila a relationarii interumane, prin care se pot crea legaturi profunde in timp. Prin urmare, ea reprezinta mai mult decat o simpla relatie intre un ofertant si un client. Devine o adevarata arta a comunicarii. Pregatindu-te sa devii maestru in aceasta arta, construiesti, de fapt, relatii si prietenii care vor trece cu siguranta testul timpului.  

 

Ce presupune, de fapt, fidelizarea?

Cel mai onest mod in care poti promova produsele este sa le folosesti mai intai tu, apoi impreuna cu familia apropiata. Ce mod minunat de a cunoaste produsele, nu-i așa? Nu conteaza ce varsta sau ce conditie fizica ai… in gama Forever vei gasi produse potrivite pentru tine si, odata ce le vei include in rutina ta zilnica, cu siguranta nu vei mai inceta sa vorbesti despre ele celor din jurul tau. 

Propune-ti sa adaugi un produs Forever nou, pe care nu l-ai mai incercat, in fiecare luna pe lista ta de cumparaturi. Este o modalitate excelenta sa vorbesti, apoi, din proprie experienta.

Cand arati mai bine si te simti mai bine, acest lucru se vede pe chipul tau, in atitudinea si in actiunile tale, iar oamenii vor veni in mod natural catre tine. Pentru ca oamenii au in primul rand incredere in oameni. Si vei observa ca, odata cu fiecare pas pe care il faci, vei aduna in jurul tau nu doar cumparatori care testeaza o singura data sau doar ocazional cateva produse, ci clienti care devin fanii produselor, care descopera, ca si tine, calitatea Forever si prind  gustul stilului de viata sanatos.

Cand vine vorba de fidelizarea clientilor, pune-ti intrebarea – cum ti-ar placea tie sa fii abordat dupa ce folosesti un produs?  

 

Cunoaste-ti clientii, descopera-le valoarea.

Atunci cand iti cunosti cu adevarat clientii si iti doresti sa se indragosteasca si ei de stilul de viata Forever, te intereseaza in mod sincer vietile lor. Este ceea ce ne diferentiaza pe noi, cei din Forever, de alte abordari. De aceea, este important sa dai tot ce ai mai bun pentru a-ti dezvolta abilitatea de a construi relatii frumoase cu cei din jur. 

Creioneaza cu atentie, cu grija si cu cat mai multe detalii profilul fiecarui client: varsta, profesie, pasiuni, hobby-uri, daca are copii sau nu, ce stil de viata are si orice alte informatii care te pot ajuta sa-i prezinti ulterior si alte produse. 

Concentreaza-te sa creezi o experienta unica pentru clientii tai, o conexiune emotionala cu un produs pe care nu si-ar mai dori sa-l cumpere din alta parte. Iar cand vei avea un client satisfacut de ceea ce oferi, sa stii ca ai facut primul pas spre fidelizarea acestuia.

Mai mult ca oricand in aceasta perioada, cand lumea sta acasa si petrece mult timp online, pastreaza constant legatura cu clientii prin social media, la telefon sau prin alte metode digitale. 

Fii alaturi de clientii sau potentialii tai clienti si in momente importante pentru ei, la nivel personal, nu doar din perspectiva Forever. O urare pentru ziua de nastere, un mesaj de incurajare inainte de un examen sau alte actiuni similare inseamna foarte mult pentru relatia pe care o construiesti cu ei si pentru increderea lor in tine.  

 

Asculta-i inainte de a le vorbi.

Unul dintre cele mai simple si importante lucruri pe care le poti face cu clientii tai este sa-i asculti. Intreaba-i periodic, dupa ce au primit produsele Forever dorite, cum se simt, cum percep experienta folosirii produselor, ce si-ar mai dori sa schimbe in stilul lor de viata etc. Follow-up-ul facut cu consecventa conteaza foarte mult. Simt astfel ca nu sunt singuri, ca pot oricand sa apeleze la tine pentru intrebari si sfaturi. Sentimentul apartenentei la o comunitate, mai ales in aceste zile, poate face o diferenta semnificativa in starea de spirit a oricaruia dintre noi si in soliditatea relatiilor pe termen lung. 

 

Daca vrei sa-ti pastrezi clientii, e nevoie sa oferi mai mult decat un produs sau serviciu.

Un zambet, un telefon sau un mesaj la momentul potrivit, un e-mail cu noutati, solutii personalizate pentru nevoi specifice sunt doar cateva metode prin care ne putem fideliza clientii. Les Brown a spus “Nu este treaba noastra sa multumim clientii, treaba noastra este sa-i uimim.” Este o abordare extraordinara pe care sa o ai in minte atunci cand interactionezi cu clientii sau potentialii tai clienti. 

 

Anticipeaza dorintele clientilor. 

Atunci cand vii in intampinarea nevoilor clientilor tai, chiar inainte ca ei sa le exprime, arata ca iti pasa de ei si esti atent la ceea ce isi doresc. De exemplu, daca cineva a comandat un Aloe Hand Soap, ii poti propune Aloe Propolis Creme, Aloe Lotion sau Aloe Moisturizing Lotion pentru hidratarea mainilor. Chiar merita efortul. Grija pentru clienti genereaza loialitate puternica. 

 

Impresioneaza clientii de la prima comanda.

Poti pune, pe langa produsele pe care le primeste clientul tau, un mesaj de multumire scris de mana, personalizat. Sau ai putea adauga in colet cateva mostre pe care sa le incerce si sa descopere, astfel, produse noi. Sunt gesturi care nu costa mult si nici nu necesita prea mult timp din partea ta, dar care pot aduce un plus de valoare in relatia cu clientii tai. Oamenii apreciaza timpul si efortul pe care le pot economisi daca dorintele si preferintele lor sunt cunoscute si intelese. Personalizarea a ceea ce le oferi clientilor tai poate crea un sentiment profund de loialitate. 

 

Dezvolta-le natural interesul pentru alte produse.

Cineva ti-a cerut detalii despre programul C9, l-a cumparat, a urmat programul si s-a simtit extraordinar. Ce faci mai departe? Cu siguranta iti doresti sa devina client fidel, iar pentru asta e nevoie sa-i mentii interesul pentru produsele si stilul de viata Forever. Primul pas pentru a-l fideliza este sa-i recomanzi o comunitate a persoanelor care urmeaza aceste programe. Sau poti crea si ii poti recomanda un grup privat de Facebook in care exista membri din echipa ta care urmeaza programele F.I.T., unde sa poata pune intrebari si sa primeasca raspunsuri. Il ajuta sa se simta mai confortabil, sa fie mai increzator, sa vorbeasca deschis despre obiectivele sau rezultatele lui.  

 

Dincolo de orice alte aspecte, fidelizarea inseamna dezvoltarea unei conexiuni cu clientii. Felul in care ai grija de ei ii face pe clienti sa se simta apreciati si legati de brand, iar aceasta metoda transforma cumparatorii in clienti loiali, care se intorc in mod constant.

 

Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe celor care crezi ca au nevoie sau pe care i-ar inspira, dand share in social media sau trimitandu-l prin email, si adu mai multi prieteni alaturi de noi.