4P, 4C si noul website Forever

Pentru ca timpul devine din ce in ce mai pretios, de curand am facut un experiment in cadrul comunitatii de prieteni si vecini in mijlocul careia ma aflu. Pe grupul nostru de WhatsApp am anuntat lansarea noului magazin online Forever – foreverliving.ro -  si i-am rugat ca de acum incolo sa-mi trimita pe acest grup comenzile lor de produse.

Rezultatul nu s-a lasat asteptat. In urmatoarele cateva ore am primit cereri care au depasit in volum orice comenzi anterioare. Din curiozitate, am intrebat persoanele respective ce le-a determinat sa reactioneze asa rapid. ”Cum? Pai e mult mai comod. Viitorul e online!” Afirmatia lor e intarita de numarul tot mai mare de firme de curierat care poposesc pe strada noastra, pentru a livra diverse bunuri comandate electronic. Exista o explicatie a acestui fenomen, care tine de domeniul marketing si vanzari. Iar in calitate de FBO, e bine sa tii cont de acest lucru.

Marketingul clasic facea focus pe asa-zisii 4P: Produs, Pret, Plasare si Promovare. Altfel spus, el avea grija ca produsul sa corespunda si sa atraga, facea o politica de pret profitabila, gasea cele mai bune canale de plasare (vanzare) a produsului si se ocupa, cu precadere, de promovarea sa.

Marketingul modern a evoluat, facand focus, de data aceasta, pe 4C: Client, Cost, Comoditate si Comunicare. Noul website de vanzari Forever vine tocmai in intampinarea acestei evolutii.

Clientul este in centrul procesului. Fie el consumator sau FBO, acesta este ascultat, pentru a-i satisface mai bine nevoile si dorintele. El poate lua contact direct cu compania, isi poate spune parerea cu privire la produse si servicii, dar poate asculta si opiniile altora. Este pus la curent cu noutatile cu ajutorul blogului. Intregul efort depus de companie prin intermediul website-ului este menit sa-i faca unui consumator viata mai usoara si sa faciliteze munca de FBO.

Costul total pe care il plateste un client pentru a ajunge in posesia produselor Forever este, acum, mai mic. Astazi, banii platiti in schimbul produsului constituie doar una dintre componentele acestui cost. Atunci cand se hotaraste sa cumpere, clientul ia in calcul si economia de timp si energie, experienta prin care trebuie sa treaca sau usurinta cu care se poate informa pentru a lua o decizie corecta. Activandu-ti un cont de FBO pe website, procesul de achizitie este mult mai simplu. Vei avea toate informatiile de facturare si de livrare salvate, pentru a castiga timp la fiecare noua comanda. Si vei scuti deplasarea la depozit, intrucat produsele vor veni direct la locul desemnat pentru livrare.

Indeamna-ti clientii sa studieze produsele direct pe site, pentru a avea informatii clare si pertinente. Arata-le cat de simplu si rapid este sa-ti trimita link-urile produselor pe care le doresc. Iar comanda online o poti face cu livrare direct la ei, scutind astfel timp si energie prin activarea de adrese suplimentare in contul tau.

Comoditatea se refera la calitatea experientei de cumparare. Cu cat clientului ii este mai usor sa intre in posesia produsului (sau sa devina distribuitor, la randul sau), cu atat cresc sansele ca acesta sa actioneze. Faptul ca se poate informa complet asupra lor il ajuta in luarea deciziei. Vizualizand produsele online, ele devin mai atractive. Comenzile se pot face cu un simplu click, platile la fel.  Ai, de asemenea, optiunea ”pick-up point”, ceea ce inseamna ca iti plasezi comanda dorita online si, daca nu vrei sa o platesti imediat sau ai drum/prezentare de produse la un depozit apropiat,  poti opta pe site sa platesti si ridici comanda de acolo, fara sa mai pierzi timp si efort. Colegii din centre te asteapta cu comanda pregatita pentru ca tu sa te bucuri de produsele preferate.

 

Vecinii mei sunt oameni foarte ocupati. Dar cu acest instrument reusesc sa ”strecoare” printre activitatile lor zilnice si comenzi de la Forever, cata vreme o pot face prin doar cateva click-uri pe telefonul mobil.

Indeamna-ti clientii consumatori sa devina Forever Business Owneri. E mult mai simplu acum, prin intermediul link-ului tau unic de inscriere online. Explica-le cum ajung rapid FBO. Traim intr-o lume in care reducerile primeaza, asa ca pretul cu 30% mai mic este foarte atractiv si va ajuta la luarea acestei decizii.

Comunicarea presupune un schimb de informatii in ambele sensuri. Este ceea ce ofera noul website. Indeamna-ti clientii si membrii echipei sa se aboneze la newsletter, pentru a fi primii care primesc cele mai noi oferte si informatii. Roaga-i, in acelasi timp, sa scrie recenzii sau sa schimbe opinii si experiente, fie direct pe website, fie prin intermediul retelelor sociale. Astfel creste gradul de incredere in produse si, implicit, volumul de vanzari.

Noul website de comenzi Forever este un instrument pus la dispozitie pentru a valorifica evolutiile pietei din Romania, unde comertul online a crescut cu 40% in 2017, fata de anul anterior. Ecuatia succesului pentru fiecare FBO are ca factor central, pentru urmatorii ani, acest instrument. Te indemn sa-l valorifici cat mai des, pentru ca este simplu de utilizat, eficient ca rezultate si aduce satisfactia trecerii pe o treapta superioara in evolutia ta de FBO.

 

EXERCITIU

Acum ai toate produsele Forever, cu descrieri, ingrediente, preturi si recenzii in propriul tau buzunar, cu ajutorul unui smartphone. Foloseste-l pentru a deveni un FBO mai informat si mai priceput. Atunci cand ai timpi liberi, intra pe www.foreverliving.ro . Citeste despre produse sau despre Forever, despre network marketing sau politicile companiei. Afla noutati sau citeste blogul pentru a-ti imbunatati abilitatile antreprenoriale si a gasi idei noi pentru promovarea afacerii tale.

 

Alexandru Israil

Specialist marketing